Robot lakierniczy UNI-CLEVER L/H przystosowany jest do pracy przelotowej i wyposażony w transportery: główny, załadowczy i wyładowczy. Transportery przystosowane są do zamocowania na ich powierzchni tzw. tacek. Wyposażenie robota lakierniczego w tacki zapobiega ewentualnym ruchom elementów podczas lakierowania. Robot lakierniczy wyposażony jest w system automatycznego rozpoznawania położenia tacek na transporterze załadowczym celem zoptymalizowania pracy robota lakierniczego.
Po odpowiednim doposażeniu robot lakierniczy znajdzie zastosowanie dla branż:
Transportery robota lakierniczego wyposażone są w tacki na których umieszczane i mocowane są lakierowane elementy, aby zapobiegać przesuwaniu się malowanych detali podczas lakierowania.
Robota lakierniczego UNI-CLEVER L/H można skonfigurować z innymi urządzeniami lakierniczymi UNISON tworząc linię lakierniczą.
Zastosowanie tacek umożliwia rozpoznanie ułożenia lakierowanych elementów na transporterze, co ułatwia dobranie odpowiednich parametrów, w rezultacie minimalizując zużycie materiałów lakierniczych.
Dzięki zastosowaniu konstrukcji umożliwiającej pracę w trybie przelotowym, minimalizuje się ingerencję osób trzecich w proces lakierowania, co pozytywnie wpływa na jakość lakierowanych elementów.
Rodzaj transportera | łańcuchowy |
Szerokość | 1.100 [mm] (dopasowana do systemu tackowego) |
Wysokość robocza | 900 [mm] |
Prędkość przesuwu | do 6 [m/min] |
Napęd transportera | silnik elektryczny z przekładnią, sterowany falownikiem |
Moc silnika | 0,25 – 1,1 [kW] (uzależniona od szerokości, długości oraz jego obciążenia) |
Ilość głowic lakierniczych | 1 [szt.] |
Przewody lakiernicze od przyłączy na głowicy lakierniczej do pistoletów | TAK* |
Przewody pneumatyczne do sterowania pistoletami lakierniczymi | TAK* |
* jeśli sprzęt lakierniczy jest przedmiotem dostawy przez UNISON. W przeciwnym wypadku – w zakresie realizacji przez Zamawiającego. |
Prędkość pracy głowicy lakierniczej wzdłuż osi X | do 90 [m/min] |
Prędkość pracy głowicy lakierniczej wzdłuż osi Y | do 90 [m/min] |
Prędkość pracy głowicy lakierniczej wzdłuż osi Z | do 30 [m/min] |
Kąt obrotu pistoletów lakierniczych względem osi A | 360 [stopni] |
Kąt obrotu pistoletów lakierniczych względem osi B | 120 [stopni] |
Ilość jednocześnie napędzanych osi podczas lakierowania | od 1 do 5 |
Strona instalacji pulpitu operatorskiego (określana patrząc na urządzenie od strony załadunku) | Prawa/Lewa |
Programy lakiernicze | Lakierowanie powierzchni górnej prostopadle do niej Lakierowanie powierzchni bocznych prostopadle do nich Lakierowanie powierzchni górnej w tzw. natarciu Lakierowanie powierzchni bocznych w tzw. natarciu |
Preferowana ilość osób obsługi | 1-2 osoby, np. operator urządzenia + pomocnik (w zależności od oczekiwanej wydajności urządzenia oraz organizacji pracy) |
Moc wentylatora nawiewnego | 2 x 0,75 [kW] |
Wydajność wentylatora nawiewnego | 11.800 [m3/h] |
Regulacja wydajności | silnik z falownikiem |
Pierwszy stopień filtracji (filtr przy czerpni powietrza) | Filtr włókninowy o budowie kasetowej |
Drugi stopień filtracji (filtr sufitowy) | Filtr z włókniny syntetycznej |
Moc wentylatora odciągowego | 2 [szt.] x 2,2 [kW] = 4,4 [kW] |
Wydajność wentylatora odciągowego | 2 [szt.] x 7.200 [m3/h] = 14.400 [m3/h] |
Regulacja wydajności wentylatora | Silnik z falownikiem |
Wymiar króćca wylotowego z wentylatora odciągowego | fi500 |
Strona instalacji wentylatora odciągowego | Po obu stronach robota, przy strefie odbiorczej |
Długość pola roboczego | 3.000 [mm] |
Szerokość pola roboczego | 1.100 [mm] |
Masa elementów na polu roboczym | do 100 [kg] |
Ilość elementów na polu roboczym | 1-2 szt. tacek z detalami |
Długość (tacki) | 1.100 [mm] |
Szerokość (tacki) | 1.100 [mm] |
Wysokość (detal razem z tacką) | do 300 [mm] |
Długość (bez transporterów) | 5.025 [mm] |
Szerokość | 2.585 [mm] (bez transportera załadowczego i wyładowczego) |
Wysokość | 3.080 [mm] |
Długość | 7.000 [mm] |
Szerokość | 5.000 [mm] |
Wysokość | 3.300 [mm] |
Masa urządzenia | 5.570 [kg]* |
* masa może ulec zmianie w zależności od konfiguracji urządzenia |
Ciśnienie robocze | 6-8 [bar] |
Zużycie sprężonego powietrza | ok. 100 [l/min.] (bez pistoletów lakierniczych) |
Napięcie elektryczne | 3 x 400 VAC / 50 Hz |
Moc zainstalowana | 16,14 [kW]* (moc uzależniona jest od ostatecznej konfiguracji urządzenia) |
Szacowane zużycie energii elektrycznej | na poziomie 40-60 % mocy zainstalowanej (w zależności od trybu pracy oraz warunków eksploatacji urządzenia) |
Typ zabezpieczenia | C |
Automat oscylacyjny przystosowany do pracy przelotowej wyposażony jest w raklowy system odzysku lakieru, dzięki czemu możliwe jest odzyskanie nadmiaru lakieru osadzonego na taśmach transportera podczas lakierowania. Automat umożliwia lakierowanie elementów o maksymalnej szerokości do 1350 mm.
Automat oscylacyjny przystosowany jest do pracy przelotowej. Transporter w strefie lakierowania obłożony jest papierem, dzięki czemu lewa strona malowanych detali pozostaje czysta a czyszczenie automatu odbywa się bardzo sprawnie. Automat umożliwia lakierowanie elementów o maksymalnej szerokości do 800 mm.
Automat oscylacyjny przystosowany do pracy przelotowej wyposażony jest w raklowy system odzysku lakieru, dzięki czemu możliwe jest odzyskanie nadmiaru lakieru osadzonego na taśmach transportera podczas lakierowania. Automat umożliwia lakierowanie elementów o maksymalnej szerokości do 800 mm.
Automat oscylacyjny przystosowany jest do pracy przelotowej. Transporter w strefie lakierowania obłożony jest papierem, dzięki czemu lewa strona malowanych detali pozostaje czysta a czyszczenie automatu odbywa się bardzo sprawnie. Automat umożliwia lakierowanie elementów o maksymalnej szerokości do 1350 mm.
Linia lakiernicza do tworzyw sztucznych stanowi połączenie różnych urządzeń UNISON, takich jak roboty lub automaty lakiernicze oraz suszarnie. Zainstalowanie w zakładzie automatycznej linii lakierniczej skraca czas procesu lakierniczego.
COPYRIGHT © UNISON 2024 | Polityka prywatności
Zakaz kopiowania treści strony bez zgody właściciela.