UNI-ONE to przemysłowy automat lakierniczy cechujący się bardzo prostą obsługą oraz wydajną i efektywną pracą.
Automat lakierniczy z odzyskiem lakieru UNI-ONE L/R został wyposażony w raklowy układ odzysku lakieru oraz raklowy układ mycia taśmy, który korzysta ze zbiornika środka czyszczącego zlokalizowanego na zewnątrz urządzenia.
Prędkość robocza wszystkich transporterów zapewnia sprawną pracę i precyzyjny proces malowania. Wykorzystana w transporterze taśma została wykonana z materiału odpornego na działanie rozpuszczalników, co gwarantuje jej trwałość w trudnych warunkach lakierniczych.
Automat lakierniczy został specjalnie dostosowany do pracy w trybie przelotowym, a transporter taśmowy został zaprojektowany do współpracy z układem odzysku lakieru, co umożliwia efektywne wykorzystanie materiału lakierniczego.
Urządzenie może być również wykorzystane przy lakierowaniu:
Automat lakierniczy funkcjonuje w trybie przelotowym, a transporter główny został wyposażony w rakle, które skutecznie usuwają pozostałości lakieru z obszaru lakierowania.
Nasze automaty lakiernicze są w pełni konfigurowalne z innymi urządzeniami lakierniczymi UNISON, takimi jak suszarnie i mogą tworzyć automatyczne linie lakiernicze.
Dzięki wykorzystaniu systemu raklowego, zapewnione jest utrzymanie czystości w strefie lakierowania. Pozyskany za jego pomocą lakier może być poddany ponownemu wykorzystaniu, co przekłada się na oszczędność materiału lakierniczego. Rozwiązanie to idealnie sprawdza się przy stosowaniach lakierów jednoskładnikowych.
Dzięki strukturze umożliwiającej pracę w trybie przelotowym, robot lakierniczy minimalizuje potrzebę ingerencji osób trzecich w proces malowania, umożliwiając pełną automatyzację tego etapu. Efektem tego jest pozytywny wpływ na jakość powierzchni detali poddawanych lakierowaniu.
Rodzaj transportera | taśmowy |
Rodzaj pokrycia transportera | taśma gładka odporna na działanie rozpuszczalników |
Długość | 3.000 [mm] |
Szerokość | 2.000 [mm] |
Wysokość | 900 [mm] |
Prędkość przesuwu | do 6 [m/min] |
Napęd transportera | silnik elektryczny z przekładnią, sterowany falownikiem |
Moc silnika | 0,25 – 1,1 [kW] (uzależniona od szerokości, długości oraz jego obciążenia) |
Ilość głowic lakierniczych | 1 [szt.] |
Przewody lakiernicze od przyłączy na głowicy lakierniczej do pistoletów | TAK* |
Przewody pneumatyczne do sterowania pistoletami lakierniczymi | TAK* |
* jeśli sprzęt lakierniczy jest przedmiotem dostawy przez UNISON. W przeciwnym wypadku – w zakresie realizacji przez Zamawiającego. |
Prędkość pracy głowicy lakierniczej wzdłuż osi X | nie dotyczy (praca wzdłuż osi X realizowana jest przez przesuw transportera głównego z detalami) |
Prędkość pracy głowicy lakierniczej wzdłuż osi Y | do 150 [m/min] |
Prędkość pracy głowicy lakierniczej wzdłuż osi Z | ustalana manualnie (predefiniowana) |
Kąt obrotu pistoletów lakierniczych względem osi A | ustalana manualnie (predefiniowana) |
Kąt obrotu pistoletów lakierniczych względem osi B | ustalana manualnie (predefiniowana) |
Ilość jednocześnie napędzanych osi podczas lakierowania | do 2 osi |
Strona instalacji pulpitu operatorskiego (określana patrząc na urządzenie od strony załadunku) | Prawa/Lewa |
Programy lakiernicze | Lakierowanie w tzw. natarciu Lakierowanie w tzw. powrocie Lakierowanie w natarciu i powrocie Lakierowanie pełnej szerokości roboczej (nieaktywna funkcja skanowania detali) |
Preferowana ilość osób obsługi | 1-2 osoby, np. operator urządzenia + pomocnik (w zależności od oczekiwanej wydajności urządzenia oraz organizacji pracy) |
Rodzaj skanera | 2D |
Rozdzielczość skanera | 20 [mm] |
Moc wentylatora nawiewnego | 2 x 0,75 [kW] |
Wydajność wentylatora nawiewnego | 11.800 [m3/h] |
Regulacja wydajności | silnik z falownikiem |
Pierwszy stopień filtracji (filtr przy czerpni powietrza) | Filtr włókninowy o budowie kasetowej |
Drugi stopień filtracji (filtr sufitowy) | Filtr z włókniny syntetycznej |
Moc wentylatora odciągowego | 3,0 [kW] |
Wydajność wentylatora odciągowego | 10.000 [m3/h] |
Wymiar króćca wylotowego z wentylatora odciągowego | 500 x 315 [mm] kształt prostokątny |
Regulacja wydajności wentylatora | Silnik z falownikiem |
Strona instalacji wentylatora odciągowego (patrząc od strony strefy załadunku) | Prawa / Lewa |
Sposób instalacji | niezależny, ustawiony przed automatem lakierniczym |
Rodzaj transportera | taśmowy |
Rodzaj pokrycia transportera | taśma gładka z materiału antystatycznego |
Długość | do indywidualnego skonfigurowania (zależna od potrzeb klienta) |
Szerokość | 1.350 [mm] |
Wysokość | 900 [mm] |
Prędkość przesuwu | do 6 [m/min] |
Napęd transportera | silnik elektryczny z przekładnią, sterowany falownikiem |
Moc silnika | 0,25 – 1,1 [kW] (uzależniona od szerokości, długości oraz jego obciążenia) |
Sposób instalacji | niezależny, ustawiony za urządzeniem lakierniczym |
Rodzaj transportera | taśmowy |
Rodzaj pokrycia transportera | taśma z wypustkami |
Długość | do indywidualnego skonfigurowania (zależna od potrzeb klienta) |
Szerokość | 1.350 [mm] |
Wysokość | 900 [mm] |
Prędkość przesuwu | do 6 [m/min] |
Napęd transportera | silnik elektryczny z przekładnią, sterowany falownikiem |
Moc silnika | 0,25 – 1,1 [kW] (uzależniona od szerokości, długości oraz jego obciążenia) |
Długość pola roboczego | 2.000 [mm] |
Szerokość pola roboczego | 1.350 [mm] |
Masa elementów na polu roboczym | do 80 [kg] |
Ilość elementów na polu roboczym | dowolna |
Długość | 300 - dowolna [mm] |
Szerokość | 1.350 [mm] |
Wysokość | do 120 [mm] |
Długość (bez transporterów) | 3.215 [mm] |
Szerokość | 4.045 [mm] |
Wysokość | 2.752 [mm] |
Długość | 9.000 [mm] |
Szerokość | 6.000 [mm] |
Wysokość | 3.000 [mm] |
Masa urządzenia | 2.700 [kg]* |
* masa może ulec zmianie w zależności od konfiguracji urządzenia |
Ciśnienie robocze | 6-8 [bar] |
Zużycie sprężonego powietrza | ok. 100 [l/min.] (bez pistoletów lakierniczych) |
Napięcie elektryczne | 3 x 400 VAC / 50 Hz |
Moc zainstalowana | 11,3 [kW]* (moc uzależniona jest od ostatecznej konfiguracji urządzenia) |
Szacowane zużycie energii elektrycznej | na poziomie 40-60 % mocy zainstalowanej (w zależności od trybu pracy oraz warunków eksploatacji urządzenia) |
Typ zabezpieczenia | C |
Automat oscylacyjny przystosowany jest do pracy przelotowej. Transporter w strefie lakierowania obłożony jest papierem, dzięki czemu lewa strona malowanych detali pozostaje czysta a czyszczenie automatu odbywa się bardzo sprawnie. Automat umożliwia lakierowanie elementów o maksymalnej szerokości do 1350 mm.
COPYRIGHT © UNISON 2024 | Polityka prywatności
Zakaz kopiowania treści strony bez zgody właściciela.