Automaty oscylacyjne UNI-ONE
- Automat lakierniczy o bardzo dużej wydajności i niezwykle prostej obsłudze;
- Automat przystosowany do pracy przelotowej;
- Automat lakierniczy umożliwiający oscylacyjną pracę głowicy lakierniczej z zamontowanymi automatycznymi pistoletami lakierniczymi;
- Głowica lakiernicza umożliwiająca montaż do 4 szt. automatycznych pistoletów lakierniczych;
- Ilość zainstalowanych pistoletów lakierniczych oraz ich parametry pracy zależne od realizowanych procesów lakierniczych;
- Możliwość regulacji wysokości i położenia pistoletów lakierniczych;
- Automatyczne pistolety lakiernicze aplikujące materiał lakierniczy precyzyjnie nad malowanymi elementami i o precyzyjnie ustalonych i zadanych parametrach minimalizują straty materiałów lakierniczych, zmniejszają czas procesu lakierowania oraz zużycie filtrów;
- Skaner 2D automatycznie rozpoznający położenie oraz szerokość i długość lakierowanych elementów zintegrowany ze sterownikiem automatu lakierniczego;
- Prędkość pracy głowicy lakierniczej do 110 m/min;
- Transportery wchodzące w skład automatu: transporter główny w kabinie lakierniczej, transporter załadowczy taśmowy z taśmą gładką, transporter odbiorczy, taśmowy z taśmą rowkowaną;
- Przeszkolona kabina lakiernicza z systemem filtracji powietrza oraz oświetleniem górnym pozwalająca na bieżącą kontrolę procesu lakierowania;
- Kompaktowa budowa automatu lakierniczego wraz z osprzętem i wyposażeniem minimalizująca ilość miejsca niezbędnego do instalacji automatu oraz bieżącej pracy.
- Obsługa automatu
- Materiały i obwody lakiernicze
- Rozdzielnia elektryczna i sterownicza
- Układ nadmuchu i filtracji powietrza nawiewnego i wyciągowego
- Dotykowy ekran operatorski zapewniający szybka, prostą i intuicyjną obsługę automatu lakierniczego;
- Wielkość ekranu operatorskiego pozwalająca na podgląd wszelkich niezbędnych informacji i parametrów związanych z bieżącą pracą;
- Możliwość ustawienia marginesów pracy pistoletów lakierniczych z pulpitu operatorskiego celem uzyskania optymalnej jakości lakierowania krawędzi oraz płaszczyzn danych elementów;
- Możliwość ułożenia dowolnej ilości detali na transporterze załadowczym;
- Możliwość zapisania i wyboru wcześniej zdefiniowanych programów lakierniczych określających prędkość pracy głowicy lakierniczej i prędkość posuwu transporterów;
- Panel operatorski umieszczony blisko strefy załadunku;
- Sterownik PLC zapewniający wydajną i bezproblemową pracę automatu;
- Obsługa nie wymagająca specjalistycznej wiedzy z zakresu lakierowania i/lub programowania;
- Optymalnie dobrana ilość osób obsługi w zależności od intensywności pracy automatu (1-2 osoby) obniżająca znacząco koszty zatrudnienia;
- Pozycja serwisowa głowicy lakierniczej umożliwiającą bieżącą obsługę sprzętu lakierniczego;
- Serwis on-line w przypadku podłączenia automatu lakierniczego do internetu.
- Automat lakierniczy przeznaczony do aplikacji różnych typów materiałów lakierniczych takich jak farby i lakiery: wodne, nitro, spirytusowe, rozpuszczalnikowe, poliuretanowe, poliestrowe, akrylowe oraz wodne UV;
- Możliwość aplikacji materiałów lakierniczych w technologii niskiego i/lub wysokiego ciśnienia;
- Możliwość instalacji do 4 obwodów lakierniczych bez cyrkulacji materiału lakierniczego lub do 2 obwodów lakierniczych z cyrkulacją materiału lakierniczego;
- Ilość obwodów lakierniczych dobierana optymalnie do realizowanych procesów lakierniczych i używanych materiałów lakierniczych;
- Możliwość aplikacji materiału lakierniczego w różnych kierunkach w stosunku do elementu lakierowanego (np. lakierowanie „w natarciu” lub „w powrocie”);
- Możliwość instalacji systemów tzw. szybkiej zmiany kolorów oraz małych zbiorników niskociśnieniowych w niewielkiej odległości od pistoletów celem oszczędności czasu na zmianę koloru lub rodzaju lakieru oraz minimalizację strat materiałów lakierniczych podczas ich zmiany;
- Możliwość integracji systemów mieszania poszczególnych komponentów lakierów (systemy typu 2K i 3K) celem wyboru trybu ich pracy z pulpitu operatorskiego;
- Możliwość nanoszenia klejów płynnych celem przyklejenia folii typu finish na prasach membranowych.
- Rozdzielnia elektryczna oraz szafa sterownicza zintegrowana w jednej obudowie, umożliwiająca optymalne jej ustawienie w pobliżu automatu;
- Optymalizacja miejsca wokół automatu i obszaru roboczego;
- Minimalizacja możliwości wystąpienia uszkodzeń mechanicznych instalacji elektrycznej i sterowniczej przez obsługę automatu.
Układ nadmuchu i filtracji powietrza nawiewnego
- Wentylator nadmuchowy o zmiennej wydajności, regulowany z dotykowego panelu operatorskiego;
- Sufitowy układ filtracji i nadmuchu powietrza;
- Dwustopniowy system filtracji powietrza nawiewnego realizowany poprzez syntetyczny filtr włókninowy oraz filtr z włókna szklanego;
- Filtr kasetowy umieszczony przed wentylatorem nadmuchowym
- Filtr sufitowy umieszczony pomiędzy wentylatorem nadmuchowym, a wnętrzem kabiny lakierniczej;
- Układ filtracji zintegrowany z oświetleniem wnętrza automatu lakierniczego.
Układ nadmuchu i filtracji powietrza wyciągowego
- Wentylator wyciągowy o zmiennej wydajności, regulowany z dotykowego panelu operatorskiego;
- Wentylator wyciągowy umieszczony obok automatu lakierniczego;
- Układ filtracji pracujący w systemie filtracji suchej;
- Dwustopniowy system filtracji powietrza wyciągowego realizowany poprzez harmonijkowy kartonowo-otworowany filtr Andreae oraz filtr PainStop z włókna szklanego;
- Filtry wyciągowe umieszczone po obu stronach transportera głównego;
- System szuflad do szybkiej i łatwej wymiary filtrów wyciągowych;
- Wymuszony obieg powietrza we wnętrzu kabiny automatu lakierniczego korzystnie wpływający na jakość procesu lakierowania.