UNI CLEVER model L/R

  • Automat lakierniczy przystosowany do pracy przelotowej;
  • Automat lakierniczy wyposażony w system odzysku lakieru;
  • Transporter główny taśmowy z raklowym systemem odzysku lakieru;
  • Transporter załadowczy/wejściowy taktujący, z pokryciem taśmą gładką;
  • Transporter wyjściowy z pokryciem taśmą rowkowaną;
  • Skaner 2D automatycznie rozpoznający położenie oraz szerokość i długość lakierowanych elementów zintegrowany ze sterownikiem PLC;
  • Automatycznie zamykana i otwierana przysłona w strefie załadunku i wyładunku dla zachowania maksymalnej czystości w strefie lakierowania.

Preferowany dla branży:


Przyłącze elektryczne3 x 400 VAC / 50 Hz
Moc zainstalowana18,25 kW
Moc wentylatora nawiewnego2 x 0,75 kW
Maks. wydajność wentylatora nawiewnego11.800 m³/h
Moc wentylatora odciągowego3 kW
Maks. wydajność wentylatora odciągowego10.000 m³/h
Ciśnienie sprężonego powietrza6 bar
Zużycie sprężonego powietrza100 l/min (bez pistoletów lakierniczych)
Waga6.120 kg
Maksymalne wymiary lakierowanych elementów
[D x S x H]:
2.800 x 1100 x 350 mm
Waga elementów:do 100 kg
Szacunkowy czas lakierowania
(zależnie od ustawionych parametrów lakierowania):
1,5 - 3 min
Prędkość załadunku:do 10m/min
  • Możliwość pracy w trybie taktowym lub przelotowym;
  • Możliwość ułożenia dowolnej ilości detali na transporterze załadowczym;
  • Możliwość jednokrotnego lub kilkukrotnego lakierowania krawędzi elementów oraz krzyżowego lakierowania powierzchni celem uzyskania najlepszych efektów lakierowania;
  • Możliwość zapisania i wyboru właściwych programów lakierniczych wcześniej zdefiniowanych np. dla elementów prostokątnych, elementów z tzw. „uchwytami ukrytymi”, elementów frezowanych, brył i elementów przestrzennych;
  • Raklowy układ odzysku lakieru;
  • Raklowy układ czyszczenia taśmy z zewnętrznym zbiornikiem środka czyszczącego;
  • Grawitacyjny spływ lakieru do pojemnika z odzyskiwanym lakierem;
  • Taśma transportera głównego odporna na rozpuszczalniki;
  • Filtry wyciągowe umieszczone po obu stronach transportera głównego;
  • System szuflad do szybkiej i łatwej wymiary filtrów wyciągowych;
  • Preferowana ilość osób obsługi: 2 osoby (operator oraz pomocnik).
  • Praca w trybie tzw. nadążnym (głowica lakiernicza porusza się razem z przesuwającymi się lakierowanymi elementami podczas pracy transportera głównego);
  • Dodatkowy komplet rakli umożliwiający szybką zmianę koloru;
  • Wymienny uchwyt do mocowania drugiego zestawu pistoletów lakierniczych;
  • System wymiennych zbiorników niskociśnieniowych montowanych niedaleko pistoletów lakierniczych;
  • System automatycznego czyszczenia pistoletów lakierniczych;
  • Sprzęt lakierniczy (np. automatyczne pistolety lakiernicze, pompy niskociśnieniowe i wysokociśnieniowe, zbiorniki ciśnieniowe itp.).
  • Instalacja pulpitu operatorskiego po lewej lub prawej stronie strefy załadunku do automatu lakierniczego;
  • Możliwość konfiguracji ilości obwodów lakierniczych do lakierowania krótkich i długich serii;
  • Możliwość różnego umiejscowienia wentylatora wyciągowego w zależności od ilości miejsca przeznaczonego na instalację automatu lakierniczego;
  • Możliwość instalacji w linii wraz z suszarnią półkową lub tunelem suszarniczym.

Rysunki techniczne